Viršelio istorija

 

Apie vertingas susitikimo pamokas


 

Net ir palyginti nedidelėje Lietuvoje tikrai yra žmonių, kurie niekada gyvenime nesusitiks. Aišku, tai ir nėra būtinybė ar siekiamybė, čia kalbame apie tokius susitikimus, kurie atveria, parodo, patvirtina, sušildo. Sena tiesa – žmogus gyvena dėl žmogaus, ir kiekvieno savasties atsiradimas labai priklauso nuo tų, kuriuos sutinkame, girdime, skaitome. Su kuriais būname. 

Jau metus radijo laidoje „Aklas pasimatymas“ (GOLD FM) pašnekovus kalbinanti aktorė, Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarė, aktyviai į visokius skaudulius reaguojanti visuomenininkė Nijolė Oželytė yra prisipažinusi, kad gyvenimas padovanojo jai dosnią progą – iš arti pažvelgti į tai, ką iki tol vertinusi paviršutiniškai. Kas trečiadienį radijo bangomis į mūsų aparatus sklindančiais pokalbiais galima liudyti – iš tiesų susitikti yra vertinga pamoka visoms toje akimirkoje dalyvaujančioms pusėms. 

Viršelyje – (iš kairės) Mantas Brazauskis, N. Oželytė ir Nerijus Montvydas prieš radijo laidą / L. Puodžiūnės nuotr. 

 

Apvali viršelio nuotrauka. Joje – Nijolė Oželytė, pozuojanti tarp dviejų atletiškų jaunų vyrų – Lietuvos rinktinės golbolo žaidėjų ir čempionų Manto Brazauskio ir Nerijaus Montvydo. Moteris neaukšta, vidutinio kūno sudėjimo, pasisukusi tiesiai į skaitytoją ir matoma nuo liemens iki viršugalvio. Jos plaukai trumpi, ugninės spalvos, moteris užsidėjusi tokios pat spalvos akinius, plačiai šypsosi ir žvelgia į skaitytoją. Ji vilki rusvai žalsvą megztinį, po kuriuo apsirengusi rožinės spalvos palaidinę. Abiem rankomis moteris įsikibusi į vyrų parankes. Jai iš dešinės pozuoja jaunas vyras, skaitytojui matomas kairėje nuotraukos pusėje. Vyras aukštas, sportiško kūno sudėjimo, jo plaukai tamsūs, trumpi, jis žvelgia tiesiai į skaitytoją ir šypsosi. Vyras vilki melsvą megztinį, o ant kaklo pasikabinęs medalį. Nijolei iš kairės pozuoja kitas vyras, skaitytojui matomas dešinėje nuotraukos pusėje. Jis taip pat atletiško kūno sudėjimo, trumpų šviesių plaukų, užsidėjęs akinius tamsintais stiklais, atrodo ramus. Vyras vilki pilką džemperį, užsegamą užtrauktuku, ant kaklo taip pat pasikabinęs medalį. Trijulei už nugarų – šviesi kambario siena, prie kurios stovi aukšta kambarinė gėlė ir kabo keli tapyti paveikslai. Apvalią nuotrauką vainikuoja iš apačios ir viršaus kyšančios apsnigtų eglių šakelės. 

REALUS VAIZDAS. Viršelio nuotrauka matoma didesne amplitude, dabar ji – stačiakampė. Didesnė amplitudė leidžia pamatyti didesnę dalį ant sienos kabančių paveikslų. 

PROTANOPIJA. Tą patį vaizdą matome ne tokį spalvotą kaip realų. Jis neatrodo visiškai juodai baltas, tačiau gana stipriai išblanksta ir įgauna rudą atspalvį. 

GLAUKOMA. Kairėje nuotraukos pusėje beveik nesimato vieno vyro ir dalies ant sienos kabančio paveikslo. 

DIABETINĖ RETINOPATIJA. Šiame pavyzdyje visiškai aptemdytas nuotraukos kairysis apatinis kampas, dėl to nesimato kairėje nuotraukos pusėje matomo vyro apatinės kūno dalies iki krūtinės, o likusioje nuotraukos dalyje vaizdą protarpiais uždengia nedidelės tamsios dėmės. 

KATARAKTA. Visas matomas vaizdas toks pat kaip realiame vaizde, tik visiškai susiliejęs, dėl to smulkesnės detalės nėra įžiūrimos. 

TINKLAINĖS ATŠOKA. Apatinėje nuotraukos dalyje nesimato trijulės apatinės kūno dalies, o N. Oželytės – net iki pečių. Likusioji nuotraukos dalis ryški. 

AMŽINĖ GELTONOSIOS DĖMĖS DEGENERACIJA. Nematome paties nuotraukos centro – visiškai nesimato N. Oželytės kūno dalies nuo pečių iki viršugalvio. 

PIGMENTINIS RETINITAS. Matomas tik pats nuotraukos centras, kuris yra ovalo formos – jame galima įžiūrėti tik N. Oželytės veidą ir dalį už jos ant sienos kabančio paveikslo. 


[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]

 

Spaudos, radio ir televizijos rėmimo fondas remia rubriką