Redakcijos skiltis

 

 


 

Parašas po straipsniuRudens pradžia nori nenori sukasi tarp švietimui svarbių temų – į klases grįžta mokiniai, o spalio 5-ąją minime Tarptautinę mokytojų dieną. Be jokios abejonės, švietimo situacija taip pat rūpi Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungai (LASS), kartu su regos negalią turinčiais mokiniais, jų tėvais, mokyklomis, besiruošiančiai nuo 2024 m. įsigaliosiančiam integruoto mokymosi modeliui. Darbų, kuriuos dar galime padaryti, yra. Atstovaujant LASS, man svarbiausia sužinoti, kokia reali švietimo situacija didžiuosiuose miestuose ir toliau nuo jų. Kaip ir kokią pagalbą gauna vaikai su regos negalia, kiek reikia įdėti pastangų tėvams, kad tą pagalbą gautų, iš kur specialistai, kas suteikia finansavimą? Nuo šių atsakymų priklausys, ko prašyti iš valstybės, ko reikalauti dalyvaujant švietimui skirtose darbo grupėse. Juk svarbiausias turi būti mokinys – konkretus žmogus su poreikiu gauti išsilavinimą, o ne statistinis vienetas kokioje nors ministerijos ataskaitoje. Todėl jau kalbamės tiek su tokius mokinius priėmusiomis mokyklomis, tiek su tėvais, kurie ieško labiausiai neregiui pritaikytų mokyklų. Norisi pasikalbėti ir su pačiais vaikais – kaip jiems sekasi mokytis? 

Raktinis žodis diskutuojant – švietimo pagalba. Jos sistema tikrai nėra sudėliota, su didelėmis spragomis, kurios natūralios – trūksta tiflopedagogų. Mūsų, kaip organizacijos, tikslas – išgryninti pasiūlymus, reikalavimus, kaip ta pagalba turėtų ateiti iki mokinio. Suvokiame, kad į kiekvieną mokyklą „budinčio“ tiflopedagogo neįdarbinsime, bet siekiame aiškios schemos, kur tokį specialistą rasti, kad galėtų iš kitur atvykti, konsultuoti tiek mokyklą, tiek mokinį. Beje, ir dabar Lietuvoje yra keletas atvejų, kai pedagogai, dirbantys su neregiu ar stipriu silpnaregiu, domisi, net išmoksta brailio raštą. Šie geri pavyzdžiai įkvepia, kad net trūkstant specialistų situacija nėra beviltiška – tereikia daug noro, pastangų, bendradarbiavimo tarp mokytojo, tėvų ir vaiko. 

Noriu priminti, kad ir LASS suteikia pagalbą. Tiek suaugusiuosius, tiek vaikus mūsų specialistai moko orientacijos ir mobilumo, suteikia kompiuterinio raštingumo žinių. Be abejo, keli susitikimai su specialistu neatstos nuoseklaus mokymosi, bet tai jau šis tas – užvedimas ant kelio. Kai kuriems kartais tiek ir tereikia, kad taptų savarankiškesni. Taip pat mes galime palaikyti šeimą, tėvus, kuriems ganėtinai sunku vieniems ieškoti išeičių. LASS gali nukreipti pas specialistą, padėti kalbėtis su savivaldos Švietimo skyriumi, mokykla. Mes tikrai galime būti šalia, nes mums rūpi. 

 

Vilmantas Balčikonis 

 

Vilmanto Balčikonio nuotrauka. Jaunas vyras matomas nuo pečių iki krūtinės, šiek tiek pasisukęs dešiniuoju profiliu. Jo plaukai šviesūs, vidutinio ilgio. Jis atrodo atsipalaidavęs, gerai nusiteikęs, žvelgia tiesiai į skaitytoją ir plačiai šypsosi. Vyras vilki nestorą striukę, šviesų švarką nedideliais langeliais, baltus marškinius. Už vyro nugaros tolumoje matyti aukšti parko medžiai ir šviesūs pastatai. 


[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]