NEREGIŲ LABUI

 

PRABILS, BET NEGREITAI


Balandžio 12 dieną vyko neįgaliuosius vienijančių organizacijų ir Vilniaus miesto savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" atstovų susitikimas. Aptarta viešojo Vilniaus transporto pritaikymo neįgaliesiems kokybė, tendencijos, naujovės. 

"Mūsų pagrindiniai pastebėjimai buvo šie: vis dar nebylus viešasis transportas, stotelėse esančių šiukšlių dėžių, stulpų, žiemą - smėlio dėžių ar smėlio krūvų perkėlimas į vieną liniją su stotelės paviljonu, tvarkaraščių spausdinimas didesniu šriftu ir jų talpinimas ant stotelės paviljono sienų bei komposterių pritaikymas visiems, nes jų neįžiūri net gerai matantys keleiviai", - po susitikimo pasakojo LASS respublikinio centro darbuotojas Gediminas Jonikaitis. 

Važiuojantis troleibusas"Susisiekimo paslaugos" planuoja prakalbinti visą Vilniaus viešąjį transportą. Sistemos subtilybių įmonės atstovai neatskleidė, bet papasakojo, kad bus pulteliai su įmontuotais garsiakalbiais, per kuriuos galėsime girdėti pranešimus. Turėtų būti galimybė ir prisijungti ausines. Pulteliai todėl, kad tiks didžiajai daliai silpnai matančios visuomenės, ne tik neregiams. Taip pat bus galimybė naudojantis pulteliu išgirsti informaciją, kuri pateikiama stotelėse esančiose švieslentėse. Aklieji atkreipė dėmesį, kad puikiai valdo informacines technologijas, todėl norėtų atitinkamos programėlės ir savo išmaniuosiuose telefonuose. 

Anot susitikime dalyvavusių įmonės atstovų, šiuo metu yra ruošiamas pirminis techninis projektas. Kai bus baigtas, aklieji galės su juo susipažinti, teikti savo siūlymus. 

"Susisiekimo paslaugos" žada iš esmės atnaujinti bilietų žymėjimo sistemą, todėl senieji komposteriai bus pakeisti naujais, kurie informaciją pateiks spalvotai ir įskaitomai visiems. Ar jie bus įgarsinti ir pilnai prieinami neregiams, kol kas tikslios informacijos nėra. 

Dėl universalios, patogios ir visiems tinkamos stotelių aplinkos įmonės atstovai tikslaus atsakymo duoti negalėjo, nes yra niuansų, kuriuos reikia išsiaiškinti. Vienas iš jų, tai kelio ženklas, žymintis viešojo transporto stotelę. Ženklai įrengiami pagal nustatytas kelių ženklinimo taisykles ir bet kur jo neperkelsi. 

Balandžio pabaigoje "Mūsų žodžio" redakcija savo ruožtu "Susisiekimo paslaugų" pati pasiteiravo, kaip, kokiomis priemonėmis, per kiek laiko ketina įdiegti naująją viešojo transporto informavimo sistemą. Deja, laukiančius greitų permainų, turime nuvilti: laukti teks dar bent metus. Kaip sakė įmonės direktorė M. Gusarovienė, iki šių metų vidurio turi būti parengtas techninis sistemos projektas, iki metų pabaigos - atliktos reikalingos viešųjų pirkimų procedūros. Realiai darbai galėtų prasidėti tik kitų metų pradžioje. Žinoma, jeigu niekas neužprotestuos viešųjų pirkimų rezultatų ar neiškils kokių kitų kliūčių. Galima tik retoriškai paklausti, kodėl vilniečiai nenori naudotis jau sukurta kauniečių mobiliąja programėle "KVT balsas"? Matyt, tikisi, kad jų kuriama sistema bus pranašesnė ir veiksmingesnė. Ar bus pigesnė - leiskite rimtai suabejoti! Kokią viešojo transporto informavimo sistemą pasirinks kiti didesni šalies miestai - matyt, pagal tradiciją kiekvienas kurs savą. "Susisiekimo paslaugų" vadovė nieko negalėjo pasakyti ir apie tai, ar naujoji sistema bus perkelta į mobiliuosius telefonus. Anot M. Gusarovienės, atnaujindama esamas programas, pavyzdžiui, vilniečiams gerai žinomą "m.Ticket", įmonė atsižvelgia ir į neįgaliųjų poreikius. Naudojantis programėle galima ne tik pasižymėti mobiliuosius bilietus, bet ir matyti dominančios transporto priemonės judėjimą realiu laiku. Ar iš tikrųjų taip yra, geriausiai gali pasakyti patys "m.Ticket" vartotojai. 

"M.Ž." inf. 


[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]