TAI ĮDOMU

 

KAIP "MATO" AUTOMOBILIS


Šiandienos automobiliai jau gali patys savarankiškai atsistoti į stovėjimo vietą. Jie autostradoje taip pat gali pavaduoti ir vairuotoją. Tačiau savarankiškai važiuoti mieste jie dar negali. Trūksta labai tikslių ir nuolatos atnaujinamų žemėlapių. Dabar naudojamose navigacinėse sistemose aplinkos pokyčiai atsiranda po kelių mėnesių. O savarankiškiems automobiliams reiktų tokių žemėlapių, kurie būtų atnaujinami kas kelios tūkstantosios sekundės dalys. Tokiuose žemėlapiuose turėtų būti pavaizduoti ne tik remontuojami keliai ir eismo pasikeitimai. Naujuose žemėlapiuose turėtų būti sužymėtos kelio duobės, kanalizacijos šuliniai be dangčių, pakelėse besimėtančios šiukšlės, ne vietoje stovintys automobiliai, ant kelio gulintys akmenys, net per kelią bėgantys gyvūnai. O ką jau kalbėti apie užsigalvojusius pėsčiuosius ar kliūtis bandančius apvažiuoti dviratininkus. Tokių duomenų navigacijos žemėlapius sudarančios firmos pateikti negali. Šiuos žemėlapius turi pasidaryti pats automobilis. 

Šiems žemėlapiams kurti naudojami lidarai. Šio prietaiso pavadinimas kildinamas iš angliško pavadinimo Light Detection and Ranging (aptikimas ir nustatymas šviesa). Šis prietaisas šviesos spinduliais aptinka objektus ir nustato atstumą iki jų. Jis veikia kaip povandeninis laivas ar šikšnosparnis. Tačiau vietoj garso čia naudojamas infraraudonajame spektre veikiantis lazeris. Išsiųsta šviesa fiksuojama detektoriais. Kompiuteris įvertina gautą informaciją. Pagal sugaištą laiką nustatomas atstumas iki objekto. O pagal atspindžio pobūdį nustatoma, ar ant kelio guli popierinis krepšys, ar gyvūnas. Automobiliai jau dabar skiria kitus automobilius, žmones, gyvūnus nuo lapų ar šiukšlių. Tai leidžia automobiliui savarankiškai spręsti apie galimybes važiuoti toliau. Automobiliai pradeda skirti ir kelio ženklus. 

Tokie prietaisai jau bandomi serijinės gamybos automobiliuose. Kliūtį automobilis aptinka jau už 60 metrų. Per sekundę jis tai gali padaryti du su puse milijono kartų. Tokių automobilių prototipai jau važinėja Amerikos, Europos, Japonijos keliais. Sistemas kuria net ir nieko bendra su automobilių pramone neturinčios firmos. Tokių automobilių gausos keliuose tikimasi jau 2020 metais. Pradėjus naudoti naujus automobilius turėtų mažėti avarijose žūstančių žmonių. Beje, Europos saugaus transporto taryba teigia, kad sumažinus visų automobilių greitį vienu kilometru per valandą Europoje būtų išgelbėtos 2200 žmonių gyvybės. Taip pat automobiliais turėtų džiaugtis ir regėjimo problemų turintys žmonės. Pravers naujoji technika ir mėgstantiems stikliuką. 

"M. Ž." inf. 


[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]