LASS RAJONŲ ORGANIZACIJOSE

Pranas PLIUŠKA

DAIRĖMĖS PO SAVO GIMTĄJĄ ŽEMĘ

LASS Molėtų rajono filialas kiekvienais metais organizuoja pažintinę kelionę po kokią įdomesnę Lietuvos vietovę. Kadangi šiemet organizacijos kišenėje pinigėlių sausra, tai, pasitarę su nariais, vieningai nusprendėme pasižvalgyti po savo rajoną. Molėtų kraštas garsus savo gamta, tačiau ne tik ežerai, miškai ar kalvotomis vietovėmis vingiuojantys keliukai vilioja svečius. Apie Čiūlėnų etnografijos muziejų, paprastai dar vadinamą observatorija, jau net nekalbu. Turintiems regėjimo likutį čia tikrai verta apsilankyti. Dėmesio! Artėja rugpjūtis ir rugsėjis, kada ryškiausiai matomos žvaigždės ir dažnos giedriausios naktys.

Liepos 2 dieną savo kelionę pradėjome nuo Videniškių vienuolyno. Vienuolių neužtikome, bet sutikome šaunią Videniškių bibliotekos darbuotoją, kuri papasakojo, kaip atsirado šis pastatas, pateikė vienuolyno gyvavimo epizodų. Užsukome ir į šio miestelio bažnyčią, kurioje sutikome patį kleboną. Visi kartu pasidžiaugėme, kad netgi sunkmečiu pavyko gerokai paremontuoti ir pagražinti šią šventovę.

Toliau kelias vedė į Balninkus, kur įsikūręs vienintelis Lietuvoje Stiklo muziejus. Kadangi daugelis mūsų keliautojų turi nedidelį regėjimo likutį, tai buvome maloniai nustebinti: truputį paabejojus, mums buvo leista didelę dalį trapių eksponatų imti į rankas ir apžiūrinėti juos, kiek tik širdis geidžia. Šis muziejus visiems ekskursijos dalyviams padarė didžiulį įspūdį. Daugelis čia lankėsi pirmą kartą.

Pasidžiaugę, kad išvengėme stiklo šukių, iškeliavome į Žvejų muziejų, esantį Mindūnų gyvenvietėje. Eksponatai - net keliuose namukuose, jų esama ir lauke. Susipažinome su įrankiais, skirtais žvejoti upėse ir ežeruose, sužinojome, kaip jie buvo tobulinami. Čia taip pat galėjome daugelį įrankių ir prietaisų paliesti bei apčiupinėti.

Po smagių pietų vieno iš vykstančių sodo pavėsinėje keliavome Dubingių piliakalnio link - čia ilsisi daug garsios Radvilų giminės palikuonių. Užlipę į piliavietės viršūnę, pajutome praeities didybės dvasią. Visi nutilome ir mintimis ilgokai klaidžiojome praeityje, apie kurią esame tik skaitę ar girdėję istorikų pasakojimus. Nusileidus nuo piliakalnio mūsų laukė staigmena - LASS Molėtų rajono filialo darbuotojos Vandos Tumėnienės vyras Antanas su žirgu ir karieta. Buvome egzotiškai pavežioti po kelis Dubingių seniūnijos kaimelius ir gyvenvietes. Grįžome į namus kupini įspūdžių.