RENGINIAI

Viktorija PAIMBREKYTĖ

NEĮGALUS ŽMOGUS ŠIUOLAIKINĖJE VISUOMENĖJE


Klaipėdos regos ugdymo centre (RUC) yra teikiama tiflopedagoginė pagalba mokiniams ir suaugusiems asmenims, turintiems įvairių regos sutrikimų. RUC tiflopedagogai ėmėsi iniciatyvos supažindinti miesto mokyklų moksleivius su priemonėmis, lengvinančiomis gyvenimą neregiams ir silpnaregiams vaikams bei suaugusiems. Jau penkerius metus vedami edukaciniai užsiėmimai. Jų tikslas - suteikti moksleiviams žinių apie aklo ar silpnai matančio žmogaus galimybes aktyviai ir visavertiškai gyventi visuomenėje. 

Užsiėmimuose moksleiviams suteikiama žinių apie informacinių technologijų pritaikymą pagal aklųjų ir silpnaregių poreikius, apie brailio raštą, kontūrinius, reljefinius piešinius, vaizdo didinimo priemones, supažindinama su buičiai skirtais prietaisais bei savarankiško judėjimo aplinkoje galimybėmis.  

Moksleiviai patys turi galimybę išbandyti brailio rašto mašinėlę, lentelę ir "sparnelį"- rašiklį brailio lentelėje. Jiems visada įdomu išgirsti "kalbantį kompiuterį", apžiūrėti daiktus su didinimo aparatu (didinama net 50 kartų). Moksleiviai bando atlikti užduotis užrištomis akimis. Tačiau ne kiekvienas sugeba įsipilti arbatos, nenudegdamas pirštų, ar pasidaryti sumuštinį neįsipjovęs. Nedažnai pavyksta ir neatsitrenkti į sieną, kai vaikštoma užrištomis akimis su baltąja lazdele. Moksleivius supažindiname, kaip padėti neregiui paprasčiausiose gyvenimo situacijose, jei tokios pagalbos prireiktų: kaip padėti pereiti gatvę, surasti reikiamą objektą. 

Kasmet į užsiėmimus atvyksta apie 300 mokinių nuo 8 iki 18 metų. Ypač populiarus laikas - spalio mėnuo, tada, kai ruošiamės paminėti Baltosios lazdelės dieną, ir birželio mėnuo, kai mokyklos vykdo projektinę veiklą. Užsiėmimo pabaigoje moksleiviams pasiūloma užpildyti anketą, kurioje jie anonimiškai aprašo savo įspūdžius, potyrius neįprastos veiklos metu. Anketas jau užpildė apie 200 moksleivių. Moksleiviai parašė savo nuomonę, ką naujo patyrė šioje veikloje ir kaip mano pritaikyti gautą informaciją. Daugelis jų mano, kad įgytos žinios padės lengviau bendrauti su neįgaliaisiais, o prireikus, geriau galės padėti neregiui. Mokiniai teigia: būtinai apie tai papasakos savo draugams ir artimiesiems, kilus nelaimei, galės pritaikyti įgytas žinias ir sau.  

Moksleiviai edukaciniame užsiėmime

Manome, tokie edukaciniai užsiėmimai svarbūs. Džiaugiamės, kad miesto mokyklų moksleiviai ir pedagogai domisi tokiais užsiėmimais, noriai juose dalyvauja. Tikimės, kad moksleiviai šiuose užsiėmimuose sužinojo apie žmonių su regos negalia problemas, kad jie supratingai vertins žmonių specialiuosius poreikius, taps tolerantiškesni žmonėms su negalia, pripažins - šie žmonės, kaip ir jų bendraamžiai, turi savo jausmus, tikslus, poreikius, gebėjimus, dalyvaus kuriant saugesnę aplinką. Be to, specialiųjų poreikių vaikų integracija bendrojo lavinimo mokyklose taps sėkmingesnė.  

Išties pasaulis yra gražus savo įvairove. Visi esame skirtingi ir unikalūs, o, būdami kartu, turtiname vienas kitą, plečiame akiratį, ugdome toleranciją ir pagarbą vienas kitam, mokomės teikti pagalbą. Juk visa tai amžinosios vertybės! 

* * *
[Skaityti komentarus] | [Komentuoti] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]