LASS RAJONŲ ORGANIZACIJOSE

Arūnas VILČINSKAS

KELIONĖ PO PAJŪRĮ

Ankstų birželio 18 dienos rytą dviem dienoms 20 LASS Lazdijų rajono filialo narių išvyko į Lietuvos pajūrį - pailsėti, pasigrožėti kraštovaizdžiu, aplankyti kai kurias vietoves. Į kelionę mikroautobusu vežė Lazdijų sporto centro vairuotojas Alvydas Basevičius, su kuriuo mūsų kraštotyros būrelio nariai keliauja ne pirmus metus.

Pirmą dieną aplankėme Kretingos muziejų ir Žiemos sodą. Muziejaus gidė Roma papasakojo apie čia saugomus baldus, muzikos instrumentus, indus, kuriais naudojosi grafas Feliksas Tiškevičius ir jo šeimos nariai. Mus supažindino ir su šio muziejaus salėse vykstančiais renginiais.

Po to gidė visus pakvietė į Žiemos sodą pasigrožėti palmėmis, kelių metrų aukščio kaktusais, citrinmedžiais, bananmedžiais. Lydinti viešnia Eugenija Graževičienė labai domėjosi Australijos "eglute" - araukarija.

Vėliau autobusu išvykome į Šventąją, į LASS poilsio namus "Spindulys". Čia mus maloniai priėmė administratorė Daina Vitkauskienė ir ūkio dalies vedėjas Rimas Vitkauskas. Po to nuvažiavome prie Baltijos. Jūros ošimas, pušų aromatas, gaivus lietus ramino, padėjo pamiršti visus rūpesčius. Pajutome tikrą poilsį. Vakare vieni liko poilsio namuose, o kiti, ištvermingesni, iškeliavo autobusu į pavyzdinę sodybą "Pas Juozapą", esančią netoli Palangos.

Išaušus birželio 19 dienos rytui, išvykome į unikalų Lietuvos kampelį Madzuchai netoli Darbėnų. Tai didžiausias Europoje japoniško stiliaus laisvalaikio, pramogų, sveikatingumo 16 ha parkas. Jį įkūrė Šarūnas Kasmauskas 2008 metų pavasarį. Parke po 3-5 metų bus galima grožėtis iš Japonijos atkeliavusiais įvairiais augalais. O dabar akį džiugino mirmedžiai, sakuros (japoniškos vyšnios), azalijos, pro akmenukus trykštantys šaltiniai ir krentantys kriokliai. Dainuojančių akmenų slėnis Madzuchai - tai unikalus didžiausias Europoje japoniškas sodas. Kupini įspūdžių ir gerai nusiteikę atvykome į Palangą, kur aplankėme Gintaro muziejaus parką, Birutės kalną, pasigrožėjome Baltija.

Važiuodami į namus, kad neprailgtų kelionė, iki pat Alytaus traukėme lietuviškas dainas. Leidžiantis saulei, pasiekėme Lazdijus. Lėšų reabilitacinei-kultūrinei kelionei vykti į pajūrį gavome iš 2 proc. gyventojų pajamų mokesčio, mums pervesto rėmėjų už 2007 metus, ir iš Lazdijų rajono savivaldybei parašyto projekto "Būk arčiau manęs". Nuoširdžiai jiems dėkojame.