ŠVIETIMAS IR REABILITACIJA

Danguolė LEBEDIENĖ

MUZIKOS GALIA


Noras pažinti, ieškoti dvasinių vertybių paskatino mane pritaikyti kai kuriuos papildomo ugdymo veiksnius solfedžio pamokose, dirbant su aklaisiais ir silpnaregiais vaikais.

Garsaus prancūzų gydytojo ir ausų specialisto Alfredo Tomatiso, dirbusio su vienuoliais, teigimu, garsų rezonansas giedant sukuria sodrius aukštesnių dažnių obertonus, o šie stimuliuojamai veikia smegenis. Žemo dažnio garsai slopina energiją, nutraukus giedojimą, vienuoliai netenka svarbaus energijos šaltinio. Dainavimas ir giedojimas yra aktyvus procesas, kurio tikslas - pakeisti dainuojančiojo proto būseną.

Dirbdama su regos negalią turinčiais vaikais, pastebėjau, kad ne tik muzikos mokymas svarbus - ne mažiau svarbus gydymas muzikos garsais. Muzikos poveikis ir muzikinis garsas turi didžiulę įtaką žmogaus fiziniam ir dvasiniam kūnui. Atliekant tam tikrus pratimus, vaikai patys įvertina tų pratimų naudą ir labiau susipažįsta su savo fiziniu bei dvasiniu kūnu. Tai yra nuolatinis ir ilgas savęs pažinimo procesas.

Solfedis - teorinių ir praktinių žinių visuma. Per šias pamokas nepamirštu, kad viso mokymo sėkmė priklauso nuo mokinių sveikatos ir emocinės būsenos. Vaikai su regos sutrikimais greičiau pavargsta, sunkiau išlaiko dėmesį ir pamoka gali tapti našta. Šios grupės vaikams būtini papildomi ugdymo pratimai ir papildoma mokymo metodika, todėl pamokoje naudoju kvėpavimo, dėmesio lavinimo, emocijų valdymo pratimus.

Ką tai duoda vaikui? Pirmiausia sustiprina kvėpavimo sistemą ir diafragmą. Jungiant kvėpavimo ir dėmesio lavinimo pratimus, mokiniai mokomi kuo ilgiau sukaupti dėmesį ir įsiklausyti į savąjį "aš".

Kvėpavimas - tai pats prieinamiausias energijos šaltinis, kuris gydo, mažina neatsparumą ligoms. Ypač tai reikalinga vaikams, kurie turi ne vieną negalią. Kvėpavimas visų pirma naudojamas kaip priemonė, padedanti nuraminti protą ir kūną.

Solfedžio pamokose dažniausiai taikau pratimus:

- kvėpuojama giliai, lėtai, ritmingai;

- kvėpuojama pilvu ir diafragma;

- kvėpavimo pratimai dėmesiui sutelkti.

Klausantis pamėgtos muzikos ir sąmoningai kvėpuojant pagal ją, nesunku įsivaizduoti, kad tarsi "įkvepiame" muzikos energijos, kad mūsų šnervės ir ausys - vienas organas. Pabandžius atlikti šį pratimą su skirtinga muzika, nesunku pastebėti, kaip muzikos ir kvėpavimo derinimas didina energiją, gerina nuotaiką, padeda įveikti nerimą. Muzikos emocinis poveikis tiesiogiai veikia visą žmogaus fizinį ir psichinį kūną.

Emociniai pratimai mažina įtampą ir padeda atsipalaiduoti, mokomės valdyti emocijas. Mūsų rankos yra ne tik darbininkės, bet ir mūsų minčių valdytojos, todėl pats prieinamiausias pratimas - rankų ir pirštų masažas.

Solfedžio pamokose vaikai daug dainuoja, solfedžiuoja ir nejučia tarsi įsilieja į bendrą visatos ritmą.

Taigi muzika veikia žmogaus sąmonę, pasąmonę, kuri tampa turtingesnė. Muzikos galia neabejotina - ypač neįgaliems žmonėms.

* * *
[Skaityti komentarus] | [Komentuoti] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]